nittondeapril

Anybody can do anything

15 april 2013

Publicerad 2013-04-15 15:32:03 i

Ooops, har gått några månader sedan förra inlägget. Jag är tydligen inte så bra på det här... Vad har då hänt sedan sist?
Jo, jag har flyttat hemifrån och bor numera i en underbar liten etta på Österäng i Kristianstad. Lägenheten är på 39 kvm med stor inglasad balkong på sjunde våningen. Än så längre trivs jag hur bra som helst, jag har nära till skolan och jag har nära till mina vänner - kan ju inte bli bättre. Och känner jag att jag har abstinens och vill hem är mamma och pappa endast ett samtal bort :)
 
I skolan går det bra, halva utbildningen har gått och nu har jag alltså bara två terminer kvar snart. Känns helt overkligt. Kan inte riktigt fatta att det gått två år sedan jag började på högskolan. Ni har säkert redan läst om hur jag hade det under musikkursen, nu  har jag beslutat mig för att hoppa av musiken och läsa någon annan kurs istället. Ska gå till studievägledaren så fort jag får tid och kolla upp exakt vilka möjligheter jag har. Nu sitter jag hemma i min lägenhet och håller på med det allra sista på en tenta som det är deadline på ikväll. Så antar att jag borde slita mig från bloggen och från facebook så jag hinner färdigt till ikväll.
 
Min sista vecka som 22-åring är också påbörjad, jag fyller nämligen 23 nu på fredag den 19 april. Födelsedagen firas med mamma, pappa och brorsan och jag är så jäkla nyfiken över vad mamma och pappa har planerat för mig. Jag har mina aningar så nu är det bara att hoppas att jag har rätt med :) Firar med mina vänner gör jag på lördag, vilket ska bli väldigt roligt. Känns som det var länge sedan jag träffade de nu så jag kan nog behöva en liten dos av mina vänner nu :P
 
Nej nu får jag väll vara lite duktig och återgå till skolarbetet. Ska se om jag inte kan lägga upp bilder på lägenheten sedan :)
 
Puss o kram skumbanan :)
/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

nittondeapril

Jag är en glad och positiv tjej på 23 härliga vårar från Kristianstad. Jag studerar till lärare med inriktning mot fritidshem på Högskolan Kristianstad och beräknas vara klar med min utbildning i juni 2014. På min fritid umgås jag gärna med mina vänner, kramas med min hund Nixon. 2009 tog jag studenten från Barn- och Fritidsprogrammet och har efter det jobbat lite som timvikarie på förskolor runt om i kommunen samtidigt som jag var deltidsanställd på Norra Ströö fritidshem.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela