nittondeapril

Anybody can do anything

Sommar 2012

Publicerad 2012-09-02 16:38:04 i

2 september och jag har inte skrivit på hela sommaren! Imorgon börjar skolan igen och jag börjar tredje terminen med att läsa 15 poäng musik - ska bli så kul :)
Vad har hänt i sommar då?
5-8 juli var jag i Göteborg med kompisar. Hände inte så mycket samma dag vi kom dit, fixade mat och sen tillbaka till vandrarhemmet och spelade spel och slappade. Dagen efter, på fredagen, var vi på Liseberg. Dagen började fint, men framåt dagen började regne vräka ner. Men vi hade kul i alla fall. Jag tänkte innan vi åkte hemifrån på torsdagen ta med mig mitt andra par göasögon men struntade i det, tänkte vad kan hända liksom.? Men jag skulle nog tagit med de då jag med min vanliga tur lyckades få en smäll på glasögonen när vi åker Kållerado så resten av Göteborgsvistelsen satt de alldeles löst. Lördagen var mycket finare så medan det regnad hemma hade vi solsken i Göteborg, dock spenderade vi dagen inomhus med shoppning i Nordstan. Senare på kvällen tog vi spårvagnen in till stan och gick och åt på en mysig liten restaurang på en snedgata från Avenyn. Sedan på söndagen gick vi på Universeum innan det var dags att bege sig mot centralstationen för att åka hem. Universeum var ett äventyr, jag tror inte att jag har varit där innan så det var sjukt kul. Jag gjorde bland annat ett lögndetektortest där och enligt det så ljög jag om att jag var en flicka... Hmm, vet inte riktigt hur jag ska tolka det...
Vi åkte hem och jag såg fram emot nästa resa som skulle bli till Helsingborg. 26 juli tog jag och en kompis in på hotell i Helsingborg för att på kvällen gå på RIX FM:s efterfest på Harrys där vårt älskad SNSB skulle spela. Vi kom dit vid niotiden ovetande om att de inte skulle börja spela förrän klockan ett. Det blev aningen drygt att vänta där inne i varmen så vi gick ut en runda och kom tillbaka till Harrys vid elva. Strax efter tolv kom SNSB dit (vi behöver inte prata om hur jag reagerade när jag såg de...) De började spela klockan ett och naturligtvis stod vi längst fram, var annars liksom? :)  Spelningen slutade vid två och vi bestämmer oss för att dra oss tillbaka till hotellet, men när vi har gått ut från Harrys så ser vi sångaren Pontus där ute så vi stannar och pratar med honom en stund. Tydligen så kände han igen oss från Kristianstad förra sommaren. Det trodde jag aldrig, det hade ju ändå gått ett år. Menmen, kul att de kände igen oss och de uppskattade verkligen att vi hade åkt från Kristianstad bara för de :)
 
Sedan har denna sommaren inte bjudit på så mycket mer, har naturligtvis träffat mina vänner rätt mycket, åkte till Ullared med en av de och shoppade :) Jag fyllde knappt halva min kundvagn, medan Johannas svämmade över. Det har även varit loppis i Önnestad och Vinslöv, hittade vinglas, tallrikar och tavlor. Sedan hittade mamma en stekspade och en fin liten glasskål som hon köpte till mig :)
 
Så ser vi lite framåt också. I November är det återigen dags för VFU och som det ser ut just nu så ska jag tillbaka till Röinge skola en sista gång, kan inte säg mer än att jag blev sjukt glad när jag fick veta det :) Denna terminen börjar alltså med att jag ska läsa musik till i början av November och efter det läser jag fritidspedagogik. Jag ser fram emot denna terminen, tror det kommer bli sjukt kul och när den sedan är slut så har jag ju bara halva utbildningen kvar :)
 
Puss o kram skumbanan <3
 
/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

nittondeapril

Jag är en glad och positiv tjej på 23 härliga vårar från Kristianstad. Jag studerar till lärare med inriktning mot fritidshem på Högskolan Kristianstad och beräknas vara klar med min utbildning i juni 2014. På min fritid umgås jag gärna med mina vänner, kramas med min hund Nixon. 2009 tog jag studenten från Barn- och Fritidsprogrammet och har efter det jobbat lite som timvikarie på förskolor runt om i kommunen samtidigt som jag var deltidsanställd på Norra Ströö fritidshem.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela