nittondeapril

Anybody can do anything

Dålig uppdatering

Publicerad 2012-01-06 19:39:13 i Allmänt,

Verkar som tiden springer iväg, jag har ju inte hunnit blogga på 1,5 månader - eller så är det jag som varit lat och inte orkat :P
Nu har jag snårt gått en termin på Högskolan och jag håller just nu på med de två sista arbetena vi har denna trerminen. Pedagogisk grundsyn (hmm, ungefär lika roligt som det låter) är jag klar med och inskickat, nu ska jag bara läsa igenom en klasskompis arbete och kritiskt referera över det jag läser. I det andra arbetet (som är ett grupparbete) har vi själva fått välja vad vi ska skriva om. Varje grupp skulle formulera en frågeställning som vi sedan skulle försöka få svar på i vårt arbete. Min grupp valde att fokusera på mobbning och vår frågeställning blev: vad kan man som pedagog göra för att motverka mobbning på fritidshem?
Denna terminen har gått sjukt fort och nu är det bara 2,5 år kvar :)

Jul och nyår har precis passerat och jag har haft det toppen :) Julafton var jag hemma och firade med familjen. Julklapparna blev jag supernöjd med. Jag fick en matta till rummet av mamma och pappa, en ring av Fanny, Eclipse dvd av mamma och pappa, killkalender av Nixon, morgonrock av mamma och pappa, Zlatans bok av brorsan.
Nyårsafton var jag hemma hos världens finaste Fanny i Skepparslöv och firade med henne, hennes pojkvän James, hennes mamma, pappa och bror Anton och Antons flickvän Malin. Riktigt kul hade vi :)

Nästa vecka ska jag först klippa och slinga håret på måndag. Tisdag ska jag vaxa ögonbrynen och sen på kvällen bär det av in till Kristianstad Arena med Fanny för EM-genreps handboll Sverige-Ryssland - ska bli så sjukt kul :)

Puss o kram skumbanan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

nittondeapril

Jag är en glad och positiv tjej på 23 härliga vårar från Kristianstad. Jag studerar till lärare med inriktning mot fritidshem på Högskolan Kristianstad och beräknas vara klar med min utbildning i juni 2014. På min fritid umgås jag gärna med mina vänner, kramas med min hund Nixon. 2009 tog jag studenten från Barn- och Fritidsprogrammet och har efter det jobbat lite som timvikarie på förskolor runt om i kommunen samtidigt som jag var deltidsanställd på Norra Ströö fritidshem.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela