nittondeapril

Anybody can do anything

Vad var det jag sa?

Publicerad 2012-02-26 00:21:03 i Allmänt,

Frida, vad var det jag sa om det där med dålig uppdatering? Ja, jag vet, jag har varit sjukt dålig på att uppdatera bloggen den senaste tiden och jag får väll försöka bli bättre på det då..

I mitt förra inlägg så berättade jag om de två sista arbetena vi hade förra terminen. Nu har jag fått reda på resultat  de (eller ja, det var ett tag sen) och jag kan meddela att jag har nu kammat in mitt första VG på högskolan. VG fick jag i grupparbetet där vi själva fick ställa en frågeställning att jobba utifrån. Vi hade ju valt: vad kan man som pedagog göra för att motverka mobbning på fritidshem.? Vi i min förra studiegrupp fick alltså VG på det arbetet - sjukt skönt måste jag säga. Innan har man inte kunnat få mer än G på grupparbeten men de hade tydligen ändrat och jag kan väll inte direkt påstå att jag är besviken över det.
Hur gick det med min pedagogiska grundsyn då? Jag fick tyvärr komplettera den då jag hade för mycket eget tänkande och skulle koppla mer till litteraturen. Jag rättade till det och fick sen G på den, så nu har jag skramlat ihop 30 högskolepoäng :)

Igår fyllde världens finaste mamma år - grattis till henne :) och förra söndagen den 12 fyllde både pappa och hunden år - grattis till de :)

Nixon ja, han börjar bli stor nu den lille killen. Min lilla älskling. Han fyllde hela 5 år (även om han inte beter sig som en femåring) och lillmatte är stolt som en tupp.
Här kommer en bild på min lilla älskling :)


Söthjärta <3

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

nittondeapril

Jag är en glad och positiv tjej på 23 härliga vårar från Kristianstad. Jag studerar till lärare med inriktning mot fritidshem på Högskolan Kristianstad och beräknas vara klar med min utbildning i juni 2014. På min fritid umgås jag gärna med mina vänner, kramas med min hund Nixon. 2009 tog jag studenten från Barn- och Fritidsprogrammet och har efter det jobbat lite som timvikarie på förskolor runt om i kommunen samtidigt som jag var deltidsanställd på Norra Ströö fritidshem.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela