nittondeapril

Anybody can do anything

12 april 2012

Publicerad 2012-04-12 21:50:21 i Allmänt,

Verkar som jag inte blir mycket bättre på det där med bloggandet.. Antar att jag måste få tummarna loss och skriva här lite.

12 april idag och det innebär att det är exakt en vecka tills jag fyller 22! Det innebär även att jag har varit 8 dagar på min VFU i Hässleholm på Röinge skola. Denna terminen ska vi vara på VFU i 20 dagar så jag är inte tillbaka i skolan förrän vecka 19 och väl tillbaka är det in i hetluften direkt då vi har många delprov som ska in och även att vi ska ner till Tomelilla och hålla i fritidshemmens dag. Hur är det på VFU:n då? Jag trivs så jäkla bra och varje dag är lika rolig. Mina små sexåringar är söta som socker och jag känner mig väldigt omtyckt av de. Jag är ju också inne i skolan lite då min handledare har musik med årskurs 4-6. Idag höll jag även i femmornas musiklektion och jag valde att köra Så ska det låta med de så de hade haft väldigt mycket teoretiskt den senaste tiden så detta blev en rolig paus för de. Lektionen gick hur bra som helst kände jag och jag fick bara positiv kritik från min handledare efter lektionen. 
Dagens datum innebär också att imorgon är det fredagen den 13 men min otur började redan idag. Nr jag sulle putsa mina glasögon imorse gick ena näsklämman av, så de sitter lite halvt på sniskan nu. Ringde Synsam under lunchen och bokade tid för att kolla synen på måndag. Dock sa mamma när jag kom hem att vi kunde gå in på Smarteyes på lördag och kolla bågar. Hittar jag några bågar jag gillar så är det ju bara bra. Sen kanske man har tur att de har tid till att kolla min syn då med. På så sätt blir det förhoppningsvis inte lika lång tid som jag behöver gå med söndriga glasögon.

Imorgon blir det jobb igen med bl.a. elevens val - drama med årskurs 2-6, eftermiddagen bjuder på fredagskul på fritids (vad nu det innebär).

Puss o kram skumbanan

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

nittondeapril

Jag är en glad och positiv tjej på 23 härliga vårar från Kristianstad. Jag studerar till lärare med inriktning mot fritidshem på Högskolan Kristianstad och beräknas vara klar med min utbildning i juni 2014. På min fritid umgås jag gärna med mina vänner, kramas med min hund Nixon. 2009 tog jag studenten från Barn- och Fritidsprogrammet och har efter det jobbat lite som timvikarie på förskolor runt om i kommunen samtidigt som jag var deltidsanställd på Norra Ströö fritidshem.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela