nittondeapril

Anybody can do anything

Fotbollsmys

Publicerad 2011-10-11 22:33:02 i Allmänt,

Fy fan vad gött!! Sverige vann mot Holland med 3-2. Svårt att fatta dock. Ska jag vara ärlig så trodde jag inte Sverige hade en chans,men tji fick jag.
Jag har suttit i soffan på rummet hela kvällen och kollat på fotbollen, har dock varit lite duktig också. Nästa vecka gå vi ut på VFU och vi ska ha skrivit våra VFU-mål, inte helt lätt när det är första gången. Vi ska kunna koppla våra mål till läroplanen. Jag fattar inte så mycket av det, tur det räcker med 1-2 (max 3) mål per person. Jag har kommit på mål, nu ska jag bara hitta ett sätt att koppla de till läroplanen på. Antar att jag får sitta med det imorgon också.
Imorgon beger jag mig till Röinge skola i Hässleholm för att hälsa på på min praktikplats. Mitt lokalsinne i Hässleholm existerar dock inte, jag hittar inte i Hässleholm. Centralen hittar jag till men thats it. Så ikväll har jag och pappa varit i Hässleholm och vänt. Letade reda på min praktikplats så jag vet hur jag ska köra imorgon. Visst, GPS finns, men jag har aldrig kört efter GPS, jag har alltid suttit bredvid när vi haft vår GPS igång. Menmen, vi hittade dit och nu vet jag på ett ungefär hur jag ska köra, men det löser sig säkert.

hur går det då i skolan då? Det känns bra, just nu känns det väldigt luddigt. Vi fick en uppgift idag och jag tror inte det är många i klassen som vet exakt hur vi ska göra.

I fredags fixade jag ny mobil. Det kändes som det var på tiden. Jag hade en Sony Ericsson W595 och jag var nöjd med den, men den började bli dålig och alla knappar ville inte riktigt som jag ville.
Så i fredags var jag då inne i stan och kollade på The Phone House. Jag var mest intresserad av att köpa Sony Ericsson X8 kontant, alltså bara telefonen och inte nytt abonnemang. Men den kunde de naturligtvis inte få fram. Vi kollar på andra alternativ och jag hade som vanligt beslutsångest. Det slutade med att jag förnyade mitt abonnemang och gick hem med en Sony Ericsson Xperia Neo. Känns konstigt med touch måste jag äga, jag kan inte riktigt med den, men det kommer säkert. Annars får jag väll be mina fina kompisar eller kusinen om hjälp.

Nu ska jag ner och mysa med världens finaste hund och kolla på Svenska Hollywoodfruar på tv3play :)

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

nittondeapril

Jag är en glad och positiv tjej på 23 härliga vårar från Kristianstad. Jag studerar till lärare med inriktning mot fritidshem på Högskolan Kristianstad och beräknas vara klar med min utbildning i juni 2014. På min fritid umgås jag gärna med mina vänner, kramas med min hund Nixon. 2009 tog jag studenten från Barn- och Fritidsprogrammet och har efter det jobbat lite som timvikarie på förskolor runt om i kommunen samtidigt som jag var deltidsanställd på Norra Ströö fritidshem.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela