nittondeapril

Anybody can do anything

17 november 2011

Publicerad 2011-11-17 23:40:09 i Allmänt,

Snart första advent och det är nästan med tårar i ögonen som jag tänker på hur fort tiden gått sedan i somras.
Denna veckan har bjudit på gruppstudier på Högskolan Kristianstad och luciaträning med alla fina Strööbarn. Jag har verkligen saknat de barnen så det var kul att äntligen träffa de igen.
För er som inte allt hänger med om vad jag menar, så kan jag berätta att jag, precis som förra året, ska vara luciatränare här hemma i Norra Ströö. De flesta barnen som är med i luciatåget går på Norra Ströö fritidshem där jag jobbade förra läråret.

Förra veckan då? Hände inte så mycket. I torsdags efter skolan stack jag in till stan och köpte två par byxor och i fredags bar det än en gång av in till stan efter skolan. Den här gången för att köpa en ny tröja. De nya kläderna hade jag på lördagen när jag, Fanny och hennes pojkvän James var och bowlade. Riktigt skoj måste jag säga. Om man bortser från några idioter som ville förstöra vår kväll.
Jag och Fanny hade båda två högklackat och man kan väll säga att det hördes om oss när vi gick. Vi sitter och äter och precis när vi ätit upp går jag och Fanny på toa och tar en nypa friskluft. När vi går tillbaka går vi förbi ett gäng 30+ killar som antagligen stör sig på oss eftersom de säger schhh till oss så fort vi rör oss.
Vi bryr oss först inte om oss, men ärligt talat. Hur kul är det när man får stå ut med skitsnack och skratt en hel kväll? Vi blir förbannade rent ut sagt, men bestämmer oss för att de ska inte få förstöra vår kväll.
Strax innan vi skulle bowla skulle vi sätta oss i ett par fåtöljer och ta en cider. Det är bara det att de killarna sitter i fåtöljerna bredvid och en har sin jacka i en av de lediga fåtöljerna. När vi ber de akta jackan så blir kommentaren: oj vad jobbigt det blev nu. De tror antagligen inte att vi hörde de, men jojo vi hörde klart ich tydligt. Vi listade senare ut att en av killarna var tillsammans med den tjejen vi betalade hos när vi kom. Jag och Fanny var så jäkla förbannade att vi funderade på att säga till henne när vi skrv ut resultatet. Be henne hälsa sin pojkvän och hans kompisar att om de inte står ut med tjejer i högklackat så har de inte på ett sånt ställe att göra, då kan de stanna hemma. För helt ärligt, hur många var det inte som hade högklackat. Varenda jävla tjej dr hae för fan högklackat, men klagade de på några andra äm oss? Nej, naturligtvis inte.
Menmen, det är glömt nu.
Bowlingen för min del gick väll sådär. Jag är riktigt kass på bowling och det är väll mer eller mindre tur om jag ens lyckas få fram klotet. Men i lördgs lyckas jag till min stora förvåning få inte mindre än två strike. Lite mallig är jag allt. Sist när jag bowlade med dansen så hamnade jag på 100p jämt, men i lördags lyckas jag få nytt personligt rekord på 138p.
Efter bowlingen bar det av hem till stan för utgång. Men mycket till utgång blev det inte. Vi stack till Hesslebaren och tog en drink, men sen tog jag bussen 22:45 till Bjärlöv. Var hemma strax efter 23:00 och satt uppe en stund och pratade med mamma, pappa och min morbror och hans fru som kommit ner till oss lite tidigare på lördagen. Kul att träffa släkten igen :)

Imorgon har jag läsdag så jag stannar hemma och kommer antagligen mest slappa. Men några pauser i slappandet får det allt bli. Hunden vill ju ha sin promenad och jag antar att jag får sätta mig och läsa igenom skrivuppgiften vi har i estetiska läroprocesser. Den ska vara inne nästa vecka, jag är inte speciellt nervös över den. Den verkar rätt lätt, men det skadar ju inte att läsa igenom den och verkligen kolla så man fattat rätt.
På måndag har jag fältdag så då åker jag tillbaka till min VFU-plats och ska observera vilka olika lärandesituationer som finns på fritidset.

Puss o kram skumbanan <3

/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

nittondeapril

Jag är en glad och positiv tjej på 23 härliga vårar från Kristianstad. Jag studerar till lärare med inriktning mot fritidshem på Högskolan Kristianstad och beräknas vara klar med min utbildning i juni 2014. På min fritid umgås jag gärna med mina vänner, kramas med min hund Nixon. 2009 tog jag studenten från Barn- och Fritidsprogrammet och har efter det jobbat lite som timvikarie på förskolor runt om i kommunen samtidigt som jag var deltidsanställd på Norra Ströö fritidshem.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela