nittondeapril

Anybody can do anything

Valet 2010

Publicerad 2010-07-09 15:31:22 i Allmänt,

Socialdemokraterna kommer med ännu mer dumheter nu inför valet i september.. Igår kom det till exempel att de vill ha 30 timmars förskola i veckan (6 timmar om dagen) även för barn till föräldralediga och arbetslösa.. Jag bara undrar: hur fan tänker de, ska alla förskollärare uppfostra ungarna eller.. Om det nu går igenom då, vad ska föräldrarna göra när ungen är på dagis då?? Mitt råd till soccarna är: tänk efter innan ni öppnar käften och kommer med nåt sånt här korkat förslag.. För det första är det redan indragningar på förskolorna vilket innebär att samtidigt som det blir fler barn så ska det blir mindre personal..
Alla politiker kan ju komma ut till en förskoal och försöka överleva där.. Ni kommer fan inte klara en timme..
Satsa mer på förskolorna så slipper ni lägga så mycket på problembarn i de högre åldrarna om några år.. Förskolan och förskollärarna är liksom grunden i hela ditt liv..

ANNAT
Träningen går bra.. Tror jag blivit lite mindre om magen och känner mig piggare och känner att jag kan gå längre nu än vad jag gjort innan utan att bli trött.. Jag försöker gå minst en runda varje dag.. Nixon förljer inte alltid med, det beror lite på hur långt jag ska gå, ska jag gå långt får han inte följa med, eftersom han är väldigt duktig på att dra min hund och då är det inte så skönt att ta ut honom på en långpromenad.. Då går ja hellre en lite kortare runda med honom framåt kvällen när det är svalare.. Så mitt på dagen blir det musik i öronen, ett par sköna skor och en sval klänning och leggings.. Visst brännan blir inte den snyggaste, men palla bry sig, den försvinner rätt snabbt i alla fall..

Puss o kram skumbanan <3

Kommentarer

Postat av: gittan

Publicerad 2010-07-10 13:46:12

intressant att läsa om politik skrivet av en som nog inte riktigt förstår, i vanliga fall brukar det dock vara sverigedemokrater som skriver knäppa grejer. 6 timmar om dagen betyder att det är 18 timmar kvar, 6 timmar är endast en fjärdedel av en dag. vad föräldrarna skall göra under den tiden? de ska väl göra sånt som människor gör i vanliga fall, innan de blev föräldrar, ha tid för sig själva, åka och handla, söka jobb om de nu är arbetslösa. att det är "indragningar" just nu beror på att det inte är socialdemokraterna som sitter vid makten. kommer de till makten så görs det inte fler "indragnignar", tvärtom satsas det igen. Inte klarat av en timme? jag har själv arbetat som förskollärare, det gjorde jag i 10 år, hur länge har du varit förskollärare? Du motsäger dig själv när du först säger att ungarna inte skall vara på förskolan så mycket för att sedan påpeka hur viktigt det är och att det är grunden i hela ens liv. personligen anser jag att denna grund fylls på hela tiden i hela livet. av hela budgeten så är det en väldigt liten del som läggs på vad du kallar problembarn. det borde läggas ännu mer pengar för att hjälpa de som kommit snett av olika anledningar. Om socialdemokraterna är så himla dåliga så skriv gärna vad moderaterna och andra partier gör för bättre saker i just dessa ämnen som du brinner för, det hade varit intressant att läsa.



Ha inte som mål att "försöka" gå en runda om dagen, ha som mål att gå en runda om dagen, uppfostra din hund rätt så både du och hunden kan få njuta av att vara ute och gå. att bli trött utav att gå i ung ålder är inte bra men det är jättebra att du gör något åt det. jag vet själv hur det är. det blev bättre när jag bestämde mig för att vardagsmotionera, ta cykeln istället för bilen t.ex.



Ha det bra och lycka till, ser fram emot nästa inlägg!

Postat av: Frida

Publicerad 2010-07-10 21:10:42

Svar till Gittan:

Jag tror du har missupfattat mig.. Jag är inte förskollärare, men min mamma är det och har jobbat som det i 30 år.. Själv avslutade jag barn- och fritidsprogrammet 2009 och ska nu antagligen börja högskolan för att bli just förskollärare.. JAg har inte sagt ett ord om att du inte skulle klara dig en timme på en förskola.. Det jag menade var att förskollärarna får alldeles för lite betalt för det arbete de gör dagarna i ända, medan politikerna sitter på sina kontor uppe i Stockholm.. De har svårt att förstå hur en dag på en förskola ser ut.. Det är ett väldigt krävande arbete.. Jag har väldigt lite erfarenhet om just politiken och vet inte riktigt vad moderaterna eller de andra partierna står för.. Men jag reagerade på detta, för jag tycker det är fel att barn ska vara på dagis om föräldrarna är hemma.. Det är föräldrarna som ska uppfosta barnen och inte förskollärarna.. Jag vet att jag inte är ensam om den åsikten.. Mamma är en av de som håller med mig, men det finns betydligt fler..



Mitt mål är som jag skrev att gå minst en runda om dagen.. Hur jag gör med hunden är min ensak, men försök själv gå med en treårig schäfer som älskar att dra i 5 kilometer.. Uppfostra min hund rätt?? Vad fan menar du med det.. Du har inte med det att göra.. Men om du nu så gärna måste veta så är jag inte själv ägare om hunden.. Jag har en bror och jag har mina föräldrar och vi går allihop med honom.. Tar jag inte med honom på en runda på dagen så går jag, mamma och pappa med honom på kvällen när det är svalare.. Det är varken kul för honom eller mig att vara ute och gå mitt på dagen i den här varmen.. Att bli trött av att gå när man är 20 vet jag inte är bra, men jag gör någonting åt det och är stolt över det.. Jag tar cykeln istället för bilen, men det beror lite på hur långt jag ska.. Ska jag in till Kristianstad så tar jag bilen eftersom det är 2 mil in till centrala Kristianstad hemifrån mig.. Ska jag till kusinen 1 km bort så går jag eller tar cyklen.. Men nu väntar min hund på mig för en promenad..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

nittondeapril

Jag är en glad och positiv tjej på 23 härliga vårar från Kristianstad. Jag studerar till lärare med inriktning mot fritidshem på Högskolan Kristianstad och beräknas vara klar med min utbildning i juni 2014. På min fritid umgås jag gärna med mina vänner, kramas med min hund Nixon. 2009 tog jag studenten från Barn- och Fritidsprogrammet och har efter det jobbat lite som timvikarie på förskolor runt om i kommunen samtidigt som jag var deltidsanställd på Norra Ströö fritidshem.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela